RAVON Partnerem Pawilonu Polski na Expo 2025 w Osace

RAVON Partnerem Pawilonu Polski na Expo 2025 w Osace

13 kwietnia 2025 roku w Osace rozpoczęła się Wystawa Światowa Expo 2025. To niezwykła okazja dla Polski do zaprezentowania swojego dorobku w dziedzinie kultury, innowacji i rozwoju. Nasz kraj prezentuje się pod hasłem „Polska. Dziedzictwo, które napędza przyszłość”, podkreślając tym samym, jak istotne jest czerpanie inspiracji z dorobku minionych pokoleń i przekształcanie go w siłę napędową przyszłości.

Jesteśmy niezwykle dumni, że marka RAVON została Partnerem Pawilonu Polski na Expo 2025 w Osace, Kensai.

Fala kreatywności i szacunek dla tradycji 

Koncepcja architektoniczna pawilonu o powierzchni blisko 1000 m2 opiera się na zastosowaniu drewna, a forma bryły ma przywoływać skojarzenie rozchodzącej się fali kreatywności i innowacyjności Polaków. Zaprojektowanie wyrazistej drewnianej fasady zbudowanej w oparciu o tradycyjną technikę łączenia drewna “Kigumi Koho”, to ukłon w stronę polskiej i japońskiej tradycyjnej architektury. Niezwykle inspirującą koncepcję architektoniczną opracował duet Alicja Kubicka i Borja Martínez z pracowni Interplay Architects.

Dziedzictwo, kreatywność i sztuczna inteligencja

Opracowana przez interdyscyplinarny zespół idea ekspozycji w Pawilonie Polski składa się z interaktywnych instalacji artystycznych, które prezentują zapisany w tożsamości Polaków „gen kreatywności”. Atmosferę miejsca tworzy połączenie natury, tradycji, nauki i techniki. Jego siłą sprawczą są Odwiedzający, którzy zarówno doświadczają, jak i współtworzą wystawę. 

Polski Pawilon jest nie tylko miejscem prezentacji nowoczesnych technologii, ale również przestrzenią, gdzie zwiedzający mogą poznać polską kulturę i dziedzictwo. Muzyka, sztuka, literatura oraz tradycyjne rzemiosło odgrywają kluczową rolę w kreowaniu pełnego obrazu Polski.

Interaktywne doświadczanie 

Koncepcję niezwykłe ciekawej ekspozycji Pawilonu stworzył zespół kuratorski w składzie: Monika Brauntsch – KAFTI, Ewa Kierklo i Stanisław Kempa – GDYBY oraz Wiesław Bartkowski. Wystawę tworzą między innymi: 

Plantacja Idei - strefa,  w której prezentowane są idee i przełomowe innowacje kształtujące zrównoważoną przyszłość w sześciu sektorach kluczowych dla rynku japońskiego. To miejsce prezentacji polskiej gospodarki, biznesu i nauki, w którym można zaobserwować zarówno tradycyjne i zaczerpnięte z natury rozwiązania, jak i wynalazki bazujące na współczesnych technologiach i zaawansowanych algorytmach. 

Dźwięk Materii - multisensoryczna, immersyjna instalacja zainspirowana wizualną formą tężni, właściwościami drewna, a także społecznym i wspólnotowym charakterem dbania o zdrowie i dobrostan, projektu IP Group. 

BlueDot – subtelność i minimalizm detalu w sercu Japonii 

Możliwość prezentacji kolekcji BlueDot w Japonii, kraju słynącym z zamiłowania do precyzji, estetyki i harmonii, jest dla nas niezwykłym wyróżnieniem. Japońska kultura projektowania, bazująca na szacunku do rzemiosła, projektowaniu opartym na wartościach łączących minimalizm z funkcjonalnością, doskonale rezonuje z filozofią stojącą za BlueDot.

Kolekcja BlueDot ze swoim minimalistycznym, ale jednocześnie odważnym wzornictwem, idealnie wpisuje się w ducha współczesnych trendów, wyznaczając tym samym nowe kierunki w branży, w których inspiracja tradycją jest siłą napędową przyszłości.

Materiał zdjęciowy pochodzi z oficjalnej strony www.expo.gov.pl. 

Reading next

BlueWorld & BlueDot na Łódź Design Festival 2025

Gdzie o nas przeczytasz