BlueDot

Jarosław Niewadzi – historia wizjonera, który zbudował markę Ravon od zera

Jarosław Niewadzi – historia wizjonera, który zbudował markę Ravon od zera

Jarosław Niewadzi to przedsiębiorca, rzemieślnik z krwi i kości oraz lider, który od blisko dwóch dekad nieprzerwanie buduje markę Ravon – dziś jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm w segmencie premium wyposażenia łazienek.

Wszystko zaczęło się od pasji do formy, materiału i jakości, która miała swoje korzenie nie w wielkich korporacjach, lecz w realnym warsztacie. Ravon nie powstał w biurze – powstał przy stole roboczym. Od samego początku Jarosław stawiał na ręczne wykonanie, autorską technologię i pełną niezależność od masowej produkcji. Każda wanna i umywalka wychodząca z manufaktury Ravon miała być inna – dopracowana, personalizowana, stworzona z dbałością o każdy detal.

Marka, która rosła razem z jakością

Z biegiem lat Ravon przeobraził się z niewielkiej pracowni w pełnoprawną, butikową manufakturę, która – zachowując rzemieślniczy charakter – zyskała uznanie w Polsce i coraz mocniejszą pozycję w Europie.
Jarosław Niewadzi zainwestował w rozwój własnych kompozytów mineralnych, udoskonalił procesy technologiczne, rozszerzył ofertę o kilkadziesiąt modeli wanien i umywalek – zarówno klasycznych, jak i nowoczesnych – a także zbudował sieć partnerów, architektów i projektantów wnętrz, którzy chętnie współpracują z Ravon.

Lider z wizją

Ravon pod jego kierunkiem nie tylko podniósł poprzeczkę w zakresie designu i jakości – ale też wyznaczył nowy standard myślenia o łazience jako o przestrzeni piękna, harmonii i indywidualnego stylu.
Dzięki konsekwencji, uczciwości wobec rzemiosła i otwartości na współpracę z projektantami, Jarosław Niewadzi stał się postacią, którą doceniła branża – zarówno w kraju, jak i za granicą.

Nagrody i międzynarodowe uznanie

Marka Ravon, pod jego kierunkiem, zdobyła szereg prestiżowych nagród, w tym:

🏆 Lider Biznesu 2025 – za konsekwentne budowanie polskiej marki premium i innowacyjne podejście do wzornictwa

🥇 Złoty Laur Konsumenta 2025 – w kategorii „Najwyższa jakość produktów (łazienki)”

🥇 Laur Klienta 2024 i 2023 – za zaufanie klientów i najwyższy standard wykonania

🏅 Laur Konsumenta Grand Prix 2022

🏅 Laur Klienta – Odkrycie Roku 2021

🏅 Polska Dobra Marka i Dobra Marka 2020 – za jakość, zaufanie i renomę

🏅 Dobry Wzór – rekomendacja Instytutu Wzornictwa Przemysłowego (2019 i 2020)

Ravon na świecie – Expo Osaka 2025

W 2025 roku Ravon reprezentował będzie Polskę podczas prestiżowego Expo w Osace, jako przykład współczesnego polskiego rzemiosła i designu.
Wspólnie z Manufakturą w Bolesławcu, Jarosław Niewadzi zaprezentował kolekcję BlueDot – nowoczesną interpretację klasycznego bolesławieckiego wzoru kobaltowej kropki, przeniesioną na formy ceramiki łazienkowej.
Projekt zdobień przygotowała Magdalena Gazur, główna projektantka Manufaktury, a wdrożenie i perfekcyjne wykonanie nadzorował osobiście Niewadzi.
Efekt? Ogromne zainteresowanie, entuzjastyczne recenzje i umocnienie pozycji Ravon jako marki, która reprezentuje Polskę z klasą – od Japonii po Europę.

Jarosław Niewadzi dziś

Dziś Jarosław Niewadzi nie tylko kieruje marką Ravon – ale nieustannie poszukuje nowych form wyrazu, materiałów i rozwiązań. To filantrop wspierający młodych twórców, promotor polskiego rzemiosła i człowiek, który udowadnia, że nawet w dziedzinie tak użytkowej jak ceramika łazienkowa, można tworzyć rzeczy z duszą.

Ravon to jego wizja zrealizowana od A do Z – z Polski, na świat.

Czytaj dalej

BlueDot – nowa linia produktów zainspirowana słynną bolesławiecką kropką.
Magdalena Gazur – projektantka, która redefiniuje bolesławiecką ceramikę