Najczęściej zadawane pytania
Informacje przed zakupem
Informacja o cookies
Informacje Cookies serwisu ravon-manufactura.com
Informacje Cookies
Informacja o cookies dla ravonmanufactura.com
Niniejsza Polityka dotyczy plików "cookies" i odnosi się do stron internetowych, których operatorem jest F.H.U.P. PEGAZ Halina Niewadzi z siedzibą w Kraszkowie (zwanych dalej: „stronami internetowymi”).
Czym są pliki „cookies”?
Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Do czego używamy plików „cookies”?
Pliki „cookies” używane są w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. Używane są również w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
Jakich plików "cookies" używamy?
Stosowane są, co do zasady, dwa rodzaje plików „cookies” – „sesyjne” oraz „stałe”. Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika. Pliki „cookies” wykorzystywane przez partnerów operatora strony internetowej, w tym w szczególności użytkowników strony internetowej, podlegają ich własnej polityce prywatności.
Rodzaje cookies ze względu na niezbędność do realizacji usługi
Niezbędne: Są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny lub funkcjonalności, z których użytkownik chce skorzystać.
Funkcjonalne: Są ważne dla działania serwisu; służą wzbogaceniu funkcjonalności serwisu, bez nich serwis będzie działał poprawnie, jednak nie będzie dostosowany do preferencji użytkownika.
Biznesowe: Umożliwiają realizację modelu biznesowego, w oparciu o który udostępniona jest witryna; ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności serwisu, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi. Do tej kategorii należą np. cookies reklamowe.
Ze względu na czas przez jaki cookie będzie umieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika
Cookies tymczasowe (session cookies): Cookie umieszczone na czas korzystania z przeglądarki (sesji), zostaje wykasowane po jej zamknięciu.
Cookies stałe (persistent cookie): Nie jest kasowane po zamknięciu przeglądarki i pozostaje w urządzeniu użytkownika na określony czas lub bez okresu ważności w zależności od ustawień właściciela witryny.
Ze względu na pochodzenie – administratora serwisu, który zarządza cookies
Cookie własne (first party cookie): Cookie umieszczone bezpośrednio przez właściciela witryny, jaka została odwiedzona.
Cookie zewnętrzne (third-party cookie): Cookie umieszczone przez zewnętrzne podmioty, których komponenty stron zostały wywołane przez właściciela witryny.
Uwaga: Cookie mogą być wywołane przez administratora za pomocą skryptów, komponentów, które znajdują się na serwerach partnera, umiejscowionych w innej lokalizacji - innym kraju lub nawet zupełnie innym systemie prawnym. W przypadku wywołania przez administratora witryny komponentów serwisu pochodzących spoza systemu administratora mogą obowiązywać inne standardowe zasady polityki cookies niż polityka prywatności/cookies administratora witryny.
Ze względu na cel jakiemu służą
Konfiguracji serwisu: Umożliwiają ustawienia funkcji i usług w serwisie.
Bezpieczeństwo i niezawodność serwisu: Umożliwiają weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności serwisu.
Uwierzytelnianie: Umożliwiają informowanie, gdy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu witryna może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje.
Stan sesji: Umożliwiają zapisywanie informacji o tym, jak użytkownicy korzystają z witryny. Mogą one dotyczyć najczęściej odwiedzanych stron lub ewentualnych komunikatów o błędach wyświetlanych na niektórych stronach. Pliki cookie służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron.
Procesy: Umożliwiają sprawne działanie samej witryny oraz dostępnych na niej funkcji.
Reklamy: Umożliwiają wyświetlanie reklam, które są bardziej interesujące dla użytkowników, a jednocześnie bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców, personalizować reklamy, mogą być używane również do wyświetlania reklam poza stronami witryny (domeny).
Lokalizacja: Umożliwiają dostosowanie wyświetlanych informacji do lokalizacji użytkownika.
Analizy i badania, audyt oglądalności: Umożliwiają właścicielom witryn lepiej zrozumieć preferencje ich użytkowników i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. Zazwyczaj właściciel witryny lub firma badawcza zbiera anonimowo informacje i przetwarza dane na temat trendów bez identyfikowania danych osobowych poszczególnych użytkowników.
Rodzaje cookies ze względu na ingerencję w prywatność użytkownika
Nieszkodliwe: Obejmuje cookies: niezbędne do poprawnego działania witryny, potrzebne do umożliwienia działania funkcjonalności witryny, jednak ich działanie nie ma nic wspólnego z śledzeniem użytkownika.
Badające: Wykorzystywane do śledzenia użytkowników, jednak nie obejmują informacji pozwalających zidentyfikować danych konkretnego użytkownika.
Czy pliki „cookies” zawierają dane osobowe?
Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Usuwanie plików „cookies”
Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików „cookies” może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
Polityka prywatności
Polityka prywatności serwisu ravon-manufactura.com
I. Informacje ogólne
Niniejszy dokument jest „Polityką prywatności” przyjętą przez F.H.U.P. PEGAZ Halina Niewadzi i dotyczy zasad przetwarzania danych osobowych zebranych od użytkowników strony https://ravonmanufactura.com (dalej: Serwis).
Polityka Prywatności jest realizacją obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016, str. 1). Jest również wyrazem dbałości o prawa osób odwiedzających Serwis oraz korzystających z usług oferowanych za jego pośrednictwem.
Administratorem danych osobowych zebranych od użytkowników Serwisu jest: F.H.U.P. PEGAZ Halina Niewadzi z siedzibą w Kraszkowie, Kraszków 100, 26-300 Kraszków (dalej: Administrator). Kontakt mailowy z Administratorem jest możliwy za pomocą adresu mailowego: sklep@ravonmanufactura.com.
II. Podstawa, cel i zakres przetwarzania czyli jakie dane gromadzimy, po co i w jaki sposób przetwarzamy
Administrator oświadcza, że przetwarza dane osobowe użytkowników Serwisu w następujących celach:
a) Założenie i obsługa konta w Serwisie - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy o prowadzenie konta, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcie i realizacja umowy o prowadzenie konta.
b) Realizacja zamówień złożonych w sklepie internetowym w celu wykonania umowy sprzedaży – przetwarzanie jest niezbędne do prawidłowej realizacji umowy sprzedaży produktów oferowanych za pośrednictwem Serwisu, której stroną jest osoba, której dane dotyczą – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcie i realizacja umowy.
c) Obsługa chat bota - przetwarzanie danych jest niezbędne w celu udzielenia odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes administratora.
d) Obsługa formularza kontaktowego - przetwarzanie danych jest niezbędne w celu udzielenia odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes administratora.
e) Obsługa formularza zwrotów - przetwarzanie danych jest niezbędne w celu obsługi zgłaszania zwrotów – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcie i realizacja umowy.
f) Obsługa formularza reklamacji - przetwarzanie danych jest niezbędne w celu obsługi zgłaszania reklamacji – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcie i realizacja umowy.
g) Wysyłka newsletteru - przetwarzanie danych jest niezbędne w celu przesyłania informacji marketingowych wskazanym przez użytkownika kanałem komunikacji - podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – wyrażenie zgody przez właściciela danych osobowych oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną – wyrażenie zgody na przesyłanie zamówionej informacji handlowej na wskazany adres e-mail.
h) Obsługa mediów społecznościowych - przetwarzanie danych jest niezbędne w celu promowania towarów Administratora i odpowiedzi na zadane pytania - podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes administratora.
i) Ustalenie lub obrona przed roszczeniami – przetwarzanie danych jest niezbędne do umożliwienia Administratorowi ustalenia zakresu możliwych roszczeń lub obrony przed roszczeniami złożonymi przez klientów Serwisu – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora.
W Serwisie Administratora gromadzone są w sposób dobrowolny następujące dane osobowe użytkowników Serwisu:
a) w celu założenia i prowadzenia konta w Serwisu, przetwarzamy następujące dane osobowe: adres e-mail;
b) w celu realizacji umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Serwisu, przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres dostawy, firmę (jeśli dotyczy), numer telefonu, adres e-mail, numer NIP (jeśli dotyczy), dane do faktury (jeśli są inne niż dane do dostawy);
c) w celu umożliwienia korzystania z Chat bota, przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres e-mail, inne dane wskazane w treści korespondencji;
d) w celu umożliwienia korzystania z formularza kontaktowego udostępnionego w Serwisie, przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, adres e-mail;
e) w celu obsługi formularza zwrotów udostępnionego w Serwisie, przetwarzamy następujące dane osobowe: numer zamówienia, adres e-mail, numer telefonu;
f) w celu obsługi formularza reklamacji udostępnionego w Serwisie przetwarzamy następujące dane osobowe: numer zamówienia, adres e-mail, numer telefonu;
g) w celu wysyłania zamówionej informacji handlowej (Newsletter), przetwarzamy następujące dane osobowe: imię (opcjonalnie), adres e-mail;
h) w celu ustalenia lub obrony przed roszczeniami, będziemy przetwarzać dane osobowe podane przez Klienta Serwisu w ramach korzystania z funkcjonalności Serwisu takie jak: imię, nazwisko, dane dotyczące usług z których Klient korzysta, jeśli roszczenia wynikają ze sposobu korzystania z tych usług oraz inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody.
Podczas korzystania z Serwisu, mogą być również przetwarzane dodatkowe nieosobowe dane, takie jak: numer IP komputera Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki internetowej, czas dostępu, typ systemu operacyjnego. Podanie wskazanych wyżej danych osobowych jest w pełni dobrowolne, z zastrzeżeniem iż w przypadku ich niepodania lub też podania nieprawdziwych danych, Administrator nie będzie mógł zrealizować zawartej umowy o rejestrację konta w Serwisie lub sprzedaży produktów oferowanych za pośrednictwem Serwisu.
III. Kto ma dostęp do danych gromadzonych za pomocą Serwisu
Odbiorcami danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Serwisu będą: działający w charakterze podmiotów przetwarzających dostawcy usług IT, firmy świadczące usługi kredytowe (o ile zachodzi taka potrzeba), firmy kurierskie dostarczające towar zakupiony w sklepie, podmioty świadczące usługi doradcze, podmioty świadczące usługi wysyłki zamówionej informacji handlowej, podmioty obsługujące płatności za towary zakupione za pośrednictwem Serwisu, a w przypadku reklamacji producent towaru. Przekazanie danych odbywa się na podstawie umowy powierzania przetwarzania danych osobowych, zawartej zgodnie z art. 28 RODO.
Dane osobowe gromadzone za pośrednictwem Serwisu nie są udostępniane stronom trzecim, za wyjątkiem sytuacji opisanych powyżej, lub gdy udostępnienie takie wynika z obowiązujących przepisów prawa obligujących Administratora do przekazania ich uprawnionym podmiotom.
Administrator gromadzi logi serwisu, jednakże nie wiąże ich w żaden sposób z danymi osobowymi. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu serwisem. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające Serwis.
W ramach wykonywania naszych usług korzystamy z rozwiązań technicznych oferowanych przez podmioty mogące przetwarzać dane osobowe poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) takie jak Google, Facebook, YouTube, Instagram i Pinterest.
Dane osobowe zbierane za pośrednictwem Serwisu, przechowywane są przez następujący okres:
a) w przypadku danych osobowych, których podstawą prawną przetwarzania jest zgoda osoby, której te dane dotyczą – dane te będą przechowywane do momentu wycofania udzielonej zgody, a w przypadku jej wycofania dane przechowywane będą przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia wszelkich roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być wobec niego podniesione. Jeśli okres przedawnienia wynika z przepisów ogólnych prawa cywilnego, wynosi on 6 lat, a w przypadku roszczeń o świadczenia okresowe lub roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą wynosi on 3 lata.
b) w przypadku danych osobowych, których podstawą prawną przetwarzania jest realizacja zawartej przez Klienta umowy, dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do prawidłowej realizacji zawartej umowy, a po jej wykonaniu przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia wszelkich roszczeń. Jeśli okres przedawnienia wynika z przepisów ogólnych prawa cywilnego, wynosi on 6 lat, a w przypadku roszczeń o świadczenia okresowe lub roszczeń związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą wynosi on 3 lata.
c) w przypadku danych osobowych, których podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes prawny Administratora, dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania uzasadnionego prawnie interesu Administratora.
IV. Uprawnienia Użytkowników Serwisu
Zgodnie z art. 15 – 22 RODO każdemu użytkownikowi przysługują następujące prawa:
Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO). Osoba, której dane dotyczą, jest uprawniona do uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniona do uzyskania dostępu do nich.
Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO). Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe.
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO). Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO). Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania w następujących przypadkach:
a) Kiedy dane są nieprawidłowe – na czas do ich sprostowania;
b) Osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
c) Przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO). Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądać przesłania jego danych osobowych bezpośrednio do wskazanego administratora, pod warunkiem iż jest to technicznie możliwe. W sytuacji, jeśli Administrator nie ma możliwości przesłania danych bezpośrednio do wskazanego administratora, dane osobowe zostaną udostępnione bezpośrednio osobie, której dane dotyczą w formie nadającej się do odczytu maszynowego (plik csv), który może zostać przesłany do wybranego administratora.
Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO). Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego (przesyłania zamówionej informacji handlowej – Newsletter), osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Osoba, której dane dotyczą, ma również prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora.
Użytkownik może realizować swoje prawa poprzez wysłanie stosownego żądania na adres rodo@ravonmanufactura.com
a) Żądanie, w celu poprawnej identyfikacji, winno być wysłane z adresu e-mail, z którego dokonano zgłoszenia przez formularz kontaktowy.
b) Żądanie można również złożyć drogą listowną – wysyłając na adres korespondencyjny Administratora list polecony zawierający takie żądanie.
Zgodnie z art. 12 ust. 3 RODO Administrator do miesiąca czasu udziela osobie, która złożyła żądanie, odpowiedzi na temat podjętych działań. Jednakże w przypadku skomplikowanego żądania Administrator może wydłużyć czas udzielenia odpowiedzi o kolejne dwa miesiące. Jeśli termin zostanie wydłużony, Administrator poinformuje osobę składającą żądanie o przyczynach wydłużenia terminu. Jeśli Administrator nie podejmie działań wskazanych w żądaniu, poinformuje o tym fakcie osobę składającą żądanie.
Na działania Administratora przysługuje prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego.
Użytkownik ma prawo również w każdym momencie wycofać udzieloną zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu otrzymywania zamówionej informacji handlowej (Newsletter) na wskazany adres e-mail. Wycofanie zgody wywołuje skutek prawny od chwili otrzymania oświadczenia o jej wycofaniu i nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, dokonanego przez Administratora w okresie poprzedzającym wycofanie zgody.
V. Ciasteczka
Serwis wykorzystuje również do zbierania danych pliki cookies (tzw. ciasteczka). Są to niewielkie pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym użytkownika, których zadaniem jest ułatwienie korzystania przez użytkowników z Serwisu. Szczegółowe informacje o tym, jakie pliki cookies są wykorzystywane w ramach Serwisu oraz jakie dane w ten sposób są zbierane, dostępne są w lokalizacji: informacja o cookies.
VI. Ochrona prywatności osób małoletnich
Klientami Serwisu mogą być wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne, jednakże Serwis nie zbiera i nie weryfikuje informacji na temat wieku klientów.
Administrator Serwisu nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualną rejestrację w Serwisie osób małoletnich, ani za podejmowane przez nich działania. Odpowiedzialność prawna za takie działania spoczywa wyłącznie na ich opiekunach prawnych.
VII. Zabezpieczenia
Serwis zaopatrzony jest w środki bezpieczeństwa, mające na celu ochronę danych osobowych pozostających pod kontrolą Administratora przed utratą, niewłaściwym wykorzystaniem i modyfikacją. Administrator posiada również stosowną dokumentację oraz wdrożył stosowne procedury związane z ochroną danych osobowych.
Administrator zapewnia, że chroni wszelkie ujawnione informacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz normami ochrony bezpieczeństwa, w szczególności:
a) Do danych osobowych zbieranych przez Administratora mają bezpośredni dostęp zgodnie z art. 29 RODO jedynie upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora oraz uprawnione osoby zajmujące się obsługą Serwisu, którym zostały udzielone stosowne upoważnienia.
b) Administrator oświadcza, iż zlecając innym podmiotom świadczenie usług, wymaga od partnerów zgodnie z dyspozycją art. 28 RODO, zapewnienia odpowiednio wysokich standardów ochrony powierzonych danych osobowych, podpisania stosownych umów powierzenia, w których partnerzy potwierdzają stosowanie standardów oraz prawa kontroli zgodności działania tych podmiotów z tymi standardami.
c) W celu zapewnienia należytej ochrony usługom świadczonym przez siebie drogą elektroniczną, Administrator Serwisu stosuje wysoki poziom zabezpieczeń włącznie z ochroną kryptograficzną transmisji danych osobowych (protokół SSL).
d) Ze względu na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać z zagrożeniami, niezależnie od dochowania przez Administratora należytej staranności.
VIII. Zmiana polityki prywatności
Administrator Serwisu zastrzega sobie prawo zmiany powyższej polityki prywatności w każdej chwili i miejscu, jednocześnie zobowiązując się do niezwłocznego opublikowania nowej polityki prywatności na stronach Serwisu i poinformowania o tym fakcie wszystkich zarejestrowanych Użytkowników.
Administrator danych zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian, wycofania lub modyfikacji funkcji lub właściwości stron internetowych Serwisu, a także zaprzestania działalności, przeniesienia praw do Serwisu oraz dokonania wszelkich czynności prawnych dozwolonych przez obowiązujące przepisy prawa.
Niniejsza treść Polityki prywatności obowiązuje od dnia 20.05.2024.
Realizacja zamówienia
Ile trwa realizacja zamówienia?
Produkty na stanie magazynowym:
1. Standardowe produkty w białym kolorze:
Jeśli zamówione produkty są dostępne na magazynie, wysyłka następuje w ciągu 24 godzin od momentu zaksięgowania środków na naszym koncie.
2. Standardowe produkty w białym kolorze, które nie są na magazynie:
Produkty te wysyłamy w terminie od 7 do 14 dni roboczych.
3. Produkty na zamówienie:
Produkty inne niż białe (spersonalizowane):
Dla produktów oznaczonych jako „na zamówienie”, czas oczekiwania wynosi około 14 dni roboczych. Po złożeniu zamówienia skontaktujemy się z Tobą, aby poinformować o przewidywanym terminie realizacji.
4. Informacje Dodatkowe:
Adres Showroomu i Magazynu:
Ravon Manufactura, Kraszków 100, 26-300 Opoczno. Zapraszamy do odwiedzenia naszego showroomu, gdzie można osobiście obejrzeć nasze produkty, uzyskać dodatkowe informacje oraz skorzystać z porad naszych ekspertów. Punkt odbioru czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00.
Dbamy o to, aby każde zamówienie było realizowane z najwyższą starannością, zapewniając naszym klientom szybki i bezproblemowy dostęp do naszych produktów.
Jak szybko otrzymam zamówienie?
Zamówienia wysyłamy po zaksięgowaniu środków i pełnej kompletacji. Na czas realizacji wpływa dostępność produktów oraz wybrana forma dostawy.
Złożyłem zamówienie jakiś czas temu i nadal go nie otrzymałem
Sprawdź naszą ostatnią wiadomość o statusie zamówienia i dacie jego kompletacji. Jeśli data kompletacji minęła i nie otrzymałeś linku do śledzenia przesyłki – skontaktuj się z nami – wyjaśnimy co się wydarzyło.
Czy można dodać produkty do zamówienia?
Możliwość edycji zamówienia zależy od etapu jego realizacji. Aby zweryfikować, czy możesz dodać produkty do swojego zamówienia, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 792204935. Nasi konsultanci chętnie pomogą i poinformują o dostępnych opcjach.
Dostawa
Jakie są formy i koszty dostawy ?
1. Darmowa dostawa krajowa
Kupując w naszym sklepie, klient nie ponosi kosztów dostawy na terenie kraju. Wierzymy, że brak dodatkowych opłat za przesyłkę to jeden z kluczowych elementów pozytywnego doświadczenia zakupowego. Dzięki temu możesz cieszyć się zakupionymi produktami bez obaw o dodatkowe koszty.
2. Odbiór osobisty z Showroomu
Jeżeli preferujesz odbiór osobisty, zapraszamy do naszego Showroomu, który znajduje się pod adresem: RAVON MANUFACTURA, Kraszków 100, 26-300 Opoczno. To doskonała okazja, aby osobiście obejrzeć wszystkie nasze produkty przed ich odbiorem, uzyskać dodatkowe informacje oraz skorzystać z porad naszych ekspertów. Showroom i magazyn (zwroty i punkt odbioru) znajdują się w dogodnej lokalizacji, a ich godziny otwarcia są dostosowane do Twoich potrzeb, aby umożliwić łatwy odbiór zamówionych towarów. Punkt odbioru jest czynny: pon.-pt. 8:00 - 15:00. Odbiór osobisty jest oczywiście bezpłatny.
Dostawa przyszła uszkodzona
Dokładamy wszelkich starań, aby przesyłka była starannie zapakowana i solidnie zabezpieczona na czas transportu. Niestety, incydentalnie może dochodzić do sytuacji uszkodzenia w trakcie przewozu. Zrobimy wszystko, aby Ci pomóc, dlatego prosimy o:
1. Spisanie protokołu szkody z firmą kurierską (lub online na stronie przewoźnika) w ciągu 7 dni od daty odbioru przesyłki.
2. Wykonanie zdjęć obrazujących uszkodzenia towaru.
3. Dołączenie protokołu oraz zdjęć do formularza reklamacji.
4. Po zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą i poinformuje o dalszych krokach.
Czy kurier powiadomi mnie o planowanej dostawie?
Kurier zazwyczaj kontaktuje się z odbiorcą przed planowaną próbą doręczenia przesyłki. Dostawy odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.
Czy kurier wniesie moje zamówienie?
Kurier dostarczy przesyłki wielkogabarytowe lub ważące powyżej 30 kg oraz przesyłki paletowe do pierwszej przeszkody architektonicznej (np. wejście do budynku). Mniejsze paczki zostaną dostarczone bezpośrednio pod wskazany adres.
Czy jest możliwa dostawa zagraniczna?
Realizujemy również wysyłki zagraniczne, aby nasze produkty mogły dotrzeć do klientów na całym świecie. Koszt przesyłki zagranicznej jest obliczany indywidualnie w zależności od miejsca docelowego oraz wagi i rozmiarów zamówionych produktów. Po złożeniu zamówienia i podaniu dokładnego adresu wysyłki, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą, aby przekazać szczegółowe informacje dotyczące kosztów dostawy oraz przewidywanego czasu realizacji. Dbamy o to, aby każde zamówienie dotarło do Ciebie szybko i bezpiecznie, niezależnie od miejsca, w którym się znajdujesz.
Chcę zmienić adres dostawy
Aby zmienić adres dostawy, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem 792203935. Prosimy pamiętać, że jeśli zamówienie jest już w trakcie pakowania, zmiana adresu może nie być możliwa.
Płatności
Jakie mam formy płatności do wyboru?
W sklepie internetowym Ravon Manufactura oferujemy różnorodne metody płatności, aby zapewnić Ci wygodę i bezpieczeństwo podczas dokonywania zakupów. Oto dostępne formy płatności:
1. Przelew bankowy
Tradycyjny przelew bankowy: Dokonaj płatności poprzez standardowy przelew na nasze konto bankowe. Dane do przelewu zostaną przesłane po złożeniu zamówienia.
2. Szybki e-przelew
PayU: Umożliwia szybkie i bezpieczne płatności online za pomocą większości polskich banków.
3. Karty płatnicze
Visa, Mastercard, American Express: Akceptujemy płatności wszystkimi popularnymi kartami płatniczymi, zapewniając szybkie i bezpieczne transakcje.
4. PayPal
PayPal: Skorzystaj z wygody i bezpieczeństwa płatności za pomocą konta PayPal.
5. Gotówka przy odbiorze osobistym
Odbiór osobisty: Jeśli wybierzesz opcję odbioru osobistego z naszego Showroomu, możesz zapłacić gotówką na miejscu.
Showroom i Magazyn
Adres: Ravon Manufactura, Kraszków 100, 26-300 Opoczno
Godziny otwarcia: Punkt odbioru czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00
Wybierając dogodną dla siebie formę płatności, masz pewność, że zakupy w naszym sklepie będą wygodne i bezpieczne. Zapraszamy do zakupów!
Jakie są dane firmy do przelewu?
It depends on where you are. Orders processed here will take 5-7 business days to arrive. Overseas deliveries can take anywhere from 7-16 days. Delivery details will be provided in your confirmation email.
Kiedy muszę dokonać przelewu?
Zamówienia są wysyłane po kompletacji i zaksięgowaniu środków na naszym koncie. Prosimy o dokonanie przelewu zaraz po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia, abyśmy mogli jak najszybciej przystąpić do realizacji Twojego zamówienia.
Zapraszamy do zakupów w Ravon Manufactura!
Faktury
Kiedy otrzymam fakturę VAT?
Faktura VAT wystawiana jest z dniem wysyłki zamówienia z naszego magazynu. Otrzymasz ją drogą mailową na adres podany podczas składania zamówienia.
Nie otrzymałem faktury VAT
Faktury wysyłamy drogą mailową po przekazaniu zamówienia firmie spedycyjnej.
1. Sprawdź folder SPAM: Czasami nasze wiadomości mogą trafić do folderu SPAM lub innego folderu w Twojej skrzynce pocztowej.
2. Brak faktury: Jeśli mimo wysyłki nie odnalazłeś faktury w skrzynce mailowej, zgłoś ten fakt do nas:
a. Kontakt e-mail: sklep@ravonmanufactura.com
b. Kontakt telefoniczny: 792203935
Nasz zespół szybko rozwiąże problem i dostarczy Ci brakującą fakturę.
Dziękujemy za zakupy w Ravon Manufactura!
Chciałbym skorygować dane na fakturze
1. Zamówienie w realizacji:
Jeśli zamówienie jest jeszcze w realizacji, zmiany danych można dokonać poprzez kontakt z infolinią pod numerem telefonu: 792203935.
2. Otrzymana faktura:
Jeżeli natomiast otrzymałeś już fakturę, dane do zmiany wyślij na adres: sklep@ravonmanufactura.com.
Nasz zespół dołoży wszelkich starań, aby szybko i sprawnie skorygować dane na Twojej fakturze.
Potrzebuję fakturę proforma lub fakturę zaliczkową
Jeśli potrzebujesz fakturę proforma lub fakturę zaliczkową, skontaktuj się z nami telefonicznie i podaj numer zamówienia w zgłoszeniu. Nasz zespół przygotuje odpowiedni dokument zgodnie z Twoimi potrzebami.
Kontakt telefoniczny: 792203935
Jesteśmy tutaj, aby pomóc!
Potrzebuję duplikat faktury
Jeśli potrzebujesz duplikat faktury, zgłoś nam ten fakt, pisząc na adres sklep@ravonmanufactura.com. W zgłoszeniu podaj numer zamówienia. Nasz zespół szybko przygotuje i wyśle duplikat faktury na podany adres e-mail.
Zapraszamy do kontaktu!
Czy otrzymam fakturę z VAT 0%?
Tak, wystawienie faktury z VAT 0% jest możliwe, ale tylko w przypadku zakupów dokonywanych przez firmy prowadzące działalność na terenie Unii Europejskiej z dostawą poza Polskę na teren UE. Aby uzyskać taką fakturę, konieczne jest spełnienie określonych warunków i dostarczenie odpowiednich dokumentów potwierdzających transakcję wewnątrzwspólnotową.
Jeśli masz pytania dotyczące VAT 0%, skontaktuj się z nami, a nasz zespół pomoże Ci zrozumieć i spełnić wymagania formalne.
Zapraszamy do kontaktu!
Oferta sklepu
Czy jest możliwość otrzymania rabatu?
Tak, istnieje możliwość otrzymania rabatu przy jednorazowych zamówieniach przekraczających wartość 20 000 zł. Ewentualne rabaty są rozpatrywane indywidualnie.
Jak uzyskać rabat?
1. Przygotuj listę produktów, które chcesz zamówić.
2. Upewnij się, że łączna wartość zamówienia przekracza 20 000 zł.
3. Prześlij listę produktów wraz z numerami katalogowymi na adres e-mail: sklep@ravonmanufactura.com.
Nasz zespół skontaktuje się z Tobą, aby przedyskutować szczegóły i możliwości udzielenia rabatu.
Dziękujemy za zakupy w Ravon Manufactura!
Czy prowadzicie również sprzedaż hurtową oraz B2B?
Tak, prowadzimy sprzedaż hurtową oraz B2B.
Jak skontaktować się w sprawie sprzedaży hurtowej i B2B?
Zapraszamy do przesłania wiadomości e-mail na adres: hurt@ravonmanufactura.com.
Nasz zespół chętnie odpowie na wszystkie pytania i przedstawi warunki współpracy.
Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą!
Czy ktoś mi doradzi dobór produktów?
Tak, nasi specjaliści z Biura Obsługi Klienta z przyjemnością pomogą Tobie w doborze produktów, znalezieniu najkorzystniejszego rozwiązania i złożeniu zamówienia.
Jak się skontaktować?
1. Infolinia: Skontaktuj się z naszą infolinią, aby porozmawiać z doradcą.
2. Czat: Skorzystaj z opcji czatu dostępnej na naszej stronie.
3. E-mail: Wyślij swoje zapytanie na adres: sklep@ravonmanufactura.com.
Jesteśmy tutaj, aby pomóc i zapewnić, że znajdziesz idealne produkty dopasowane do Twoich potrzeb!
Reklamacje
Dostawa przyszła uszkodzona
Dokładamy wszelkich starań, aby przesyłka była starannie zapakowana i solidnie zabezpieczona na czas transportu. Niestety, incydentalnie może dochodzić do sytuacji uszkodzenia w trakcie przewozu. Zrobimy wszystko, aby Ci pomóc, dlatego prosimy o:
1. Spisanie protokołu szkody z firmą kurierską (lub online na stronie przewoźnika) w ciągu 7 dni od daty odbioru przesyłki.
2. Wykonanie zdjęć obrazujących uszkodzenia towaru.
3. Dołączenie protokołu oraz zdjęć do formularza reklamacji.
4. Po zarejestrowaniu zgłoszenia w systemie, nasz konsultant skontaktuje się z Tobą i poinformuje o dalszych krokach.
Nie otrzymałem wszystkich zamówionych produktów
Przepraszamy - coś musiało pójść nie tak. Naprawimy to, ale prosimy Cię o uzupełnienie formularza reklamacji tutaj.
Nasz konsultant podejmie działania najszybciej jak to możliwe i poinformuje Cię o dalszych krokach.
Nie otrzymałem jeszcze odpowiedzi na reklamację
Reklamacje to dla nas priorytet, dlatego staramy się je rozpatrywać tak szybko, jak to tylko możliwe. Jeśli minęło mniej niż 14 dni od złożenia reklamacji, prosimy o chwilę cierpliwości. Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą przed upływem tego terminu, aby poinformować o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
Jednakże, jeśli chcesz upewnić się, że Twoje zgłoszenie zostało prawidłowo zarejestrowane, możesz postępować zgodnie z poniższymi krokami:
1. Sprawdzenie statusu zgłoszenia:
Wejdź na stronę, na której składałeś reklamację, i zaloguj się na swoje konto. Często można tam znaleźć zakładkę z aktualnym statusem zgłoszenia.
2. Kontakt telefoniczny:
Jeśli wolisz bezpośredni kontakt, zadzwoń na naszą infolinię pod numerem telefonu: 61 899 55 00. Przygotuj numer reklamacji oraz numer zamówienia, aby nasz konsultant mógł szybko odnaleźć Twoje zgłoszenie i udzielić informacji o jego statusie.
3. Wiadomość e-mail:
Możesz również wysłać wiadomość e-mail na adres: reklamacje@ravonmanufactura.com, podając w treści numer zgłoszenia reklamacyjnego oraz numer zamówienia. W treści maila dokładnie opisz problem i przypomnij o swojej wcześniejszej reklamacji.
4. Wizyta w Showroomie:
Jeśli masz taką możliwość, odwiedź nasz Showroom, aby osobiście porozmawiać z naszymi konsultantami. Znajdujemy się pod adresem:
RAVON MANUFACTURA
Kraszków 100,
26-300 Opoczno
Moja reklamacja została odrzucona – co dalej?
Jeśli nie zgadzasz się z decyzją o odrzuceniu reklamacji, możesz się odwołać. Przygotuj wszystkie dokumenty, zdjęcia i dowody, które mogą wesprzeć Twoje odwołanie, a następnie:
Napisz e-mail na adres: reklamacje@ravonmanufactura.com, podając numer reklamacji oraz zamówienia. Opisz, dlaczego nie zgadzasz się z decyzją i dołącz dowody.
Czekaj na odpowiedź: Po otrzymaniu odwołania, ponownie przeanalizujemy sprawę i skontaktujemy się z Tobą.
Kontakt
E-mail do odwołań: reklamacje@ravonmanufactura.com
Showroom i magazyn (zwroty i punkt odbioru):
RAVON MANUFACTURA
Kraszków 100,
26-300 Opoczno
Punkt odbioru czynny: pon.-pt. 8:00 - 15:00
Jaki jest czas rozpatrywania reklamacji?
Maksymalny termin na rozpatrzenie zgłoszenia to 14 dni kalendarzowych, jednak w większości przypadków podejmujemy decyzje znacznie szybciej.
Zwroty
Jak mogę zwrócić zakupiony produkt?
1. Uzupełnij poniższy formularz zwrotu.
2. Poczekaj na kontakt mailowy potwierdzający przyjęcie zgłoszenia, który nastąpi najpóźniej do 2 dni roboczych.
3. Wyślij zwracany produkt wraz z wydrukowanym formularzem na adres:
RAVON MANUFACTURA
Kraszków 100
26-300 Opoczno
4. Środki zwrócimy na wskazany numer rachunku bankowego.
Czy ponoszę koszty przesyłki zwrotnej?
Tak, zwrot towaru odbywa się na koszt klienta. Prosimy pamiętać, że nie odbieramy paczek za pobraniem.
Nie mogę uzupełnić formularza zwrotów
Możliwe są trzy opcje:
1. Od daty otrzymania zamówienia minęło 14 dni kalendarzowych.
2. Zamówienie zostało złożone przez firmę/spółkę, co wyklucza możliwość zwrotu zgodnie z przepisami prawa.
3. Podane w formularzu dane są niewłaściwe.
Jeśli żadna z tych opcji nie dotyczy Twojego zamówienia, napisz do nas na adres: reklamacje@ravonmanufactura.com.
Gwarancja
Czy produkty mają gwarancję producenta?
Każdy oferowany przez RAVON MANUFACTURA towar posiada gwarancję producenta. Podstawą gwarancji jest dowód zakupu, faktura VAT lub wypełniona karta gwarancyjna. Wszelkie problemy techniczne rozwiązujemy bezpośrednio jako producent. W przypadku braku karty gwarancyjnej, zgodnie z polskim prawem, obowiązującą podstawą roszczenia gwarancyjnego jest dowód zakupu, czyli faktura VAT lub paragon.
Administratorem Państwa danych osobowych jest F.H.U.P. PEGAZ Halina Niewadzi z siedzibą w Kraszków 100, 26-300 Opoczno. Państwa dane będą przetwarzane w celu skontaktowania się z Państwem oraz realizacji reklamacji, zgodnie z przekazanymi danymi w formularzu reklamacji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO – zawarcie i realizacja umowy. Przysługują Państwu prawa: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, przenoszenia, ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu wobec przetwarzania, w tym sprzeciwu wobec przetwarzania na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora, oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajdą Państwo tutaj.